سياست های توسعه اشتغال در 140 روستای اين استان همدان اجرا می شود.

   توسعه اشتغال در 140 روستاي استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ظاهر پورمجاهد، مديرکل دفتر امور روستايی و عشايری استانداری همدان گفت:در قانون برنامه ششم توسعه، مطالعات پنج هزار روستا در کشور انجام می شود که از اين تعداد 500 روستا در استان همدان است.

وی با بيان اينکه بايد ظرفيت‌های هر روستا شناسايی و متناسب با آن طرح‌های اقتصادی ارائه شود، افزود: پارسال 164 روستا و امسال نيز 140 روستا مورد مطالعه قرار می گيرند و در اين زمينه 2 مشاور روستاهای شمال و جنوب استان را بررسی می کنند.

مديرکل دفتر امور روستايی و عشايری استانداری همدان اظهار داشت: در بخش اشتغال و سرمايه‌گذاری سال گذشته يک هزار و 300 ميليارد ريال و امسال نيز به همان ميزان اعتبار با کارمزد 6 تا هشت درصد برای استان جذب ‌شده است.

وی با بيان اينکه تا امروز سه برابر تسهيلات جذب‌شده طرح اشتغال‌زايی به بانک‌های عامل معرفی شده است، گفت: تاکنون يکهزار و 200 ميليارد ريال از تسهيلات در نظر گرفته‌شده، پرداخت‌شده است.

پور مجاهد اظهار داشت: استان همدان دارای يکهزار و 67 روستاست که از اين تعداد 879 روستا دارای دهياری است.

وی با بيان اينکه 147 روستا نيز دارای دهياری  تمام وقت و 686 روستا دارای دهياری پاره ‌وقت است، گفت: براساس آمار آخرين سرشماری، 36 درصد جمعيت استان را روستاييان تشکيل می دهند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترين عوامل مهاجرت روستاييان به شهرها مناسب نبودن معيشت خانواده‌های روستايی و بيکاری است.

پورمجاهد بابيان اينکه مهاجرت جمعيت روستايی به شهرها در شهرستان‌های محروم بيشتر است، عنوان کرد: جمعيت روستايی استان همدان نسبت به جمعيت روستايی کشور 10 درصد بيشتر است.

انتهای پیام/ا

جمعیت روستایی استان همدان بیشتر از جمعیت شهری

برچسب ها: اشتغالزایی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.